Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stará plovárna

jedna stará berlínská plovárna...                                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

...a na závěr jako vždy zátiší s šiškami

Autor: Filip Machač | pátek 19.9.2014 13:18 | karma článku: 7,81 | přečteno: 453x
  • Další články autora

Filip Machač

Sépiová kost

Krůpěje rosy padají na vlakové koleje a ona nadává. Všude kolem plive. Zlost. Nenávist. Sedím vedle ní v kině. Film o dělnících v Indii, co páchají sebevraždu. Protože jim nadnárodní koncerny prodávají geneticky upravená semena, ze kterých skoro nic neroste.

13.2.2015 v 23:42 | Karma: 6,71 | Přečteno: 312x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Představy

Byla noc. Probral jsem se do samoty svítání. Velkým oknem do pokoje svitlo Slunce. Jinak šedo. Dovnitř vešla M. a lehla si vedle mě. „Celou noc se mi zdálo o otci,“ povzdechla si. Předloni zemřel.

3.2.2015 v 12:10 | Karma: 7,27 | Přečteno: 370x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Komm

Bylo dusno. Předurčen k dekonstrukci své duše jsem bloudil ulicemi Schoenebergu. Byly plné šlapek a teploušských barů. „Hey, wie gehts?“ ptá se mě jedna na rohu.

23.1.2015 v 12:02 | Karma: 11,93 | Přečteno: 1878x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Podoby

Acid jazz na DonauV mojí posedlosti tvé drápyVyřčené podoby tebe

30.12.2014 v 22:40 | Karma: 4,69 | Přečteno: 212x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

David Böhm a Jiří Franta (Making of)

V berlínských prostorech Galerie Švestka vystavují od 20.9 do 25.10. 2014 David Böhm s Jiřím Frantou. Jedná se převážně o jejich kresby a několik animací. Výstava na mě zapůsobila jako jedna z mála jasných hvězd na „smetišti“ berlínské galerijní scény.

29.9.2014 v 11:14 | Karma: 7,25 | Přečteno: 361x | Diskuse| Kultura

Filip Machač

Sestra od Neon swan

Po návštěvě výstavy kurátorky Jonny Starr, která byla minulý týden v Pavilonu Kreuzberg, kde mě nejvíce zaujaly obrazy fiktivního berlínského malíře Mosbacha, který pravděpodobně nikdy nežil, jsem se tam vydal znovu. Vzal jsem si jen tři eura, s tím, že si tam dám jen jedno pivo...a že víc neutratím...

9.9.2014 v 19:41 | Karma: 6,15 | Přečteno: 259x | Diskuse| Kultura

Filip Machač

Hra

Vlak se rozjel. Sedly si před nás dvě ženské. Jakmile to M. zaregistrovala, vrhla se na mě a začala mě bít pěstí do hrudi. Chytl jsem ji za vlasy a silně zatáhl, zvrátil jí hlavu dozadu.

26.8.2014 v 15:18 | Karma: 8,22 | Přečteno: 909x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Berlínský Kruh

V tropickém vedru jsem se šel projít na městský hřbitov, lehl jsem si na lavičku a nechtěně usnul ...Když jsem se probral, prvních pět sekund jsem vůbec nevěděl, kde jsem- všude jen hroby, hroby...

19.8.2014 v 12:21 | Karma: 5,47 | Přečteno: 302x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Hvězdy ti vnucují svou tvář

Semlelo nás to, byla tma. Stal si se nevěstou nebo nevěstkou? Nechceš se přizpůsobit, ale stejně se přizpůsobuješ tím, že se nechceš přizpůsobit. Jak chceš protestovat proti něčemu, když každý tvůj protest je produktem toho, proti čemu protestuješ? Chceš vystoupit, ale ve skutečnosti nastupuješ a zrychluješ černý vlak s černými vagony. Okna jsou zataženy závěsy stejně jako v té Kafkově povídce.

18.8.2014 v 16:30 | Karma: 6,31 | Přečteno: 527x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Maně

nečekej, že umlčíš,to, co mlčí jen překryč to, co hučí vlčí sny hledí z tvých očí

11.7.2014 v 2:04 | Karma: 4,71 | Přečteno: 148x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Léto mezi

Na Donau padají květy lípychceš sát mléko z té špinavé pípy chodíš po neviditelné niti

5.7.2014 v 10:43 | Karma: 5,77 | Přečteno: 265x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

La vie de boheme

Nevinné oči prokletých básníků Neukollnu hledí do ulic a ty se pod drobnohledem jejich rozšířených zornic zužují do bodu alef

19.5.2014 v 21:47 | Karma: 7,97 | Přečteno: 346x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Nebe nad Berlínem

Hledal jsem tě ve stínu plamene svíčky, pod svými utahanými víčky v Klubu hrál tři hodiny stolní tenis a neustále vracel přicházející míčky

2.5.2014 v 14:27 | Karma: 7,34 | Přečteno: 405x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Příliš pozdě na to setrvat a příliš brzy jen tak odejít

Ocitl jsem se uprostřed jejího citu, jen abych procitl. Seděl jsem v kavárně a pozoroval L., která byla v roztomilé rozpačitosti kocoviny ...chlapi na její rozpačitost letí, ale ona sama ji nejspíš nesnáší. Je to zvláštní, většinou na tobě lidi mají rádi to, co tobě na sobě vadí...vedle mě seděl umělecký kritik J. ze Švédska, každých pět minut si dával do pusy nikotinovou kapsli a vyprávěl mi o Beckettovi a neustále citoval pasáže z jeho knih: “Try again, fail again, fail better“...

26.4.2014 v 17:58 | Karma: 7,51 | Přečteno: 505x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Obrácené kořeny

Stromy ve velkoměstě jsou jako živé pomníky, procházíš kolem nich, hledíš do jejich koruny, snažíš se vyčíst nebo vyčistit minulost, snažíš se napsat budoucnost, vepsat ji do kmenu, ukončit čekání na kořen...co prorůstá zem, v nepřerušený sen...

23.3.2014 v 14:24 | Karma: 9,33 | Přečteno: 493x | Diskuse| Fotoblogy

Filip Machač

Letiště

Prostor prosycen Slunce unavuje myšlenky Holky jsou tu taky Leží a čtou a kouří dým pomíjivosti

21.3.2014 v 0:50 | Karma: 6,19 | Přečteno: 425x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Půlnoc

Je skoro půlnoc, cigánské blues hraje v hospodě Světženy vystavují trup vesmíru a háží jej do nekonečného oběhu vzniku

16.3.2014 v 12:35 | Karma: 6,59 | Přečteno: 423x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Na stopě

Cítil jsem se jako lovecký pes, který hledá stopu, který hledá stopu, kterou ztratil, cítil jsem se jako pes, co se plíží po chladném betonu města...

11.3.2014 v 18:37 | Karma: 6,10 | Přečteno: 380x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Noc na Donau

Ocitl jsem se na výstavě "Mariánský příkop"mluvil ve tmě se všemi těmi zvířaty,co tam žijí pak jsem spatřil její stín, který mi řekl: "jdi skrz"

2.3.2014 v 14:30 | Karma: 5,84 | Přečteno: 286x | Diskuse| Poezie a próza

Filip Machač

Spirály

U staré radnice jsem potkal Franka, na schodech seděli nějací hipsteři a opilí Turci, slunce zrovna zapadalo za budovu Arkády na Karl Marx Strasse. Poslední dny jsem cítil podívný tlak v hlavě, blokaci, která tě zde pohltí, když ztratíš rytmus ulic. Frank přišel a byl očividně v dobré náladě, sedl si vedle mě na podlahu a opřel se o zeď radnice, slunce svítilo do jeho tváře, jejíž grimasa vždy připomínala výraz člověka sjetého nějakým pra-speedem

26.2.2014 v 0:22 | Karma: 5,54 | Přečteno: 211x | Diskuse| Poezie a próza
  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 480x
jsem latentní na volné noze

Seznam rubrik